Overwatch - B2P 40 đô - Server Bắc Mẽo - Event free to play từ 26/5 tới 29/5 nhân dịp 1 năm

Thảo luận trong 'Thảo luận chung' bắt đầu bởi Moe~~~, 19/4/16.

  1. Moe~~~

    Moe~~~ You Must Construct Additional Pylons Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    24/11/08
    Bài viết:
    8,515
    Cũng đang xem BEATinvitational à :))

    Quả nó ném stun rồi headshot 2 phát chết luôn chú S76 trong lúc chú ấy vẫn bị stun nhìn sợ vcl, thằng này đếch biết aimbot hay là tài thật nữa =)) Chú này mình để ý lâu rồi mỗi lần nó cầm McCree là nó bắn như lên đồng =))
     
  2. kensh1

    kensh1 C O N T R A

    Tham gia ngày:
    23/12/08
    Bài viết:
    1,712
    Uh, xem mấy con khác thì thấy cũng thường ̣̣(so với trình gosu) nhưng con Mcgree thì kinh vd, Lucio mà nó còn headshot ầm ầm
     
  3. Keni_

    Keni_ One-winged Angel

    Tham gia ngày:
    12/3/10
    Bài viết:
    7,653
    Nơi ở:
    Tân Bình
    sure4 bắn hay vl, hôm nọ coi nó bắn 76 mà cứ như hack aimbot :4cool_cold:
     
  4. Shooter_CD

    Shooter_CD Gian thương trốn thuế Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    4/1/10
    Bài viết:
    19,383
    Nơi ở:
    Venice
    Bữa nay điên cả người, còn 1p nữa thôi là def win rồi, tự nhiên ping nhảy lên 400, phế toàn tập, còn cái Ulti để dành chờ nó vào cũng ko xài đc, team thua ngay phút 89, đau vcc

    Overwatch 2016-07-12 22-11-21-542.jpg
     
  5. KOJIMA

    KOJIMA ! Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    3/8/05
    Bài viết:
    4,652
    Mọi người có đang bắn được không? Mình vào game hoài ko được
     
  6. Shooter_CD

    Shooter_CD Gian thương trốn thuế Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    4/1/10
    Bài viết:
    19,383
    Nơi ở:
    Venice
    nãy giờ toàn bị lost connect
     
  7. Moe~~~

    Moe~~~ You Must Construct Additional Pylons Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    24/11/08
    Bài viết:
    8,515


    hype nào
     
  8. badboy12321

    badboy12321 Legend of Zelda Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    12/4/09
    Bài viết:
    997
    Skin Legend có khác, mua ngay :3
    Untitled.jpg
     
  9. o0hoangsea0o

    o0hoangsea0o Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    11/11/06
    Bài viết:
    9,717
    thế quái nào ra hero mới rồi :@)
    vào game ko thấy có nhỉ
     
  10. Undersword

    Undersword Legend of Zelda

    Tham gia ngày:
    9/6/10
    Bài viết:
    1,077
    Nơi ở:
    Ở đâu kệ t
    Sau nhiều tuần trời ròng rã cũng tích được tiền mua game
    Battletag Undersword#11902
    Nick mới reg lại cho đúng tuổi thôi mà cái số nó nhảy lên 10 lần :))

    Nhớ áci #1 có cái tổng hợp danh sách mà đâu mất rồi :|
     
  11. Chimcò_vn

    Chimcò_vn Chim Non Moderator Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    14/7/05
    Bài viết:
    6,448
    Nơi ở:
    SI:7
    vào PTR là thấy ... thích thì vào PTR train trước cũng được
     
  12. o0hoangsea0o

    o0hoangsea0o Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    11/11/06
    Bài viết:
    9,717
    nó lại kiểu test server như LoL à :@)
     
  13. Moe~~~

    Moe~~~ You Must Construct Additional Pylons Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    24/11/08
    Bài viết:
    8,515
    https://playoverwatch.com/en-us/blog/20178523#patchnotes

    PTR patch notes.

    McCree với Mercy được buff, ngó qua có vẻ đơn giản chỉ là revert về như thời beta. Mercy giờ mà cho quay lại 50% dmg boost là Widow/McCree kiểu gì cũng quay lại meta.

    S76 có vẻ ăn nerf, nếu mình đọc đúng thì giờ burstfire khó hơn hay chính xác là không còn burstfire được nữa
     
    Chỉnh sửa cuối: 13/7/16
  14. Kronpas1997

    Kronpas1997 Baldur's Gate Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    5/9/02
    Bài viết:
    30,778
    Có vẻ là nerf macro burst vì con này có trò macro trên chuột/bàn phím hỗ trợ bắn 4 viên stop-repeat.

    New Hero: Ana (Support)
    After being out of the fight for several years, one of Overwatch's founding members is returning. Introducing Ana—a battle-scarred veteran who supports her teammates from a distance using a unique and highly specialized collection of weapons.

    Ana’s primary weapon is her Biotic Rifle, which fires long-range darts that can restore the health of her allies or deal ongoing damage to her enemies. Meanwhile, her Biotic Grenade is perfect for a close-quarters clash, simultaneously healing teammates and injuring foes caught in its small area of effect. (Affected allies will also receive a temporary increase to all incoming healing, while affected enemies can’t be healed for a few moments.) And if the battle starts to get out of hand, Ana's sidearm can fire a Sleep Dart, knocking her adversaries unconscious.

    Plus, Ana's ultimate ability, Nano Boost, empowers one of her teammates, granting faster movement, increased damage, and resistance to enemy attacks.

    To learn more about Ana, click here.



    GENERAL UPDATES

    Gameplay

    • If a match goes into Overtime for more than 20 seconds, the fuse will now start to "burn down" more quickly
    • Players now respawn more slowly during Overtime (increased spawn time by 2 seconds)
    Competitive Play

    • Competitive Play matches can now only have one of each hero per team. For more info, click here.
    Miscellaneous

    • Added Ana as an AI-controlled hero in Practice vs. AI, Play vs. AI, and Custom Game modes
    • Timing on Zenyatta's Rapid Discord achievement is more lenient
    • Targeted teammates now respond by saying "I'm with you," when players use the “Group Up” communication
    • Renamed five sprays to avoid duplicate titles
    HERO BALANCE UPDATES

    General

    • Self-healing abilities now charge ultimate abilities. As a result, some heroes’ ultimate costs have been adjusted (see below).
    Bastion

    • Configuration: Tank
      • Ultimate cost increased by 10%
    D.Va

    • Defense Matrix
      • Cooldown decreased from 10 seconds to 1 second
      • A new resource meter has been added. This meter will deplete while Defense Matrix is active and then recharge when it’s not in use.
        • Defense Matrix takes 10 seconds to reach full charge from empty
        • At a full charge, Defense Matrix will last for 4 seconds
        • Defense Matrix will now remain active as long as its assigned hotkey is held
      • Defense Matrix has been reclassified as an alternate fire and is now bound to RMB (by default)
        • An option to “Toggle Defense Matrix” has been added under Options > Controls > D.Va
    • Self-Destruct
      • Ultimate cost decreased by 15%
      • Explosion delay reduced from 4 seconds to 3 seconds
      • Explosion no longer damages D.Va (the player who activates it)
    Developer Notes: D.Va isn't being selected as often as our other tanks, and we feel a lot of that stems from the underperformance of her damage absorption abilities. So, we've reconfigured her Defensive Matrix, making it more flexible and giving players the ability to use it more often. We’ve also given Self-Destruct a little more oomph, because it felt slightly underwhelming when compared to many of Overwatch's other ultimate abilities.



    Lúcio

    • Sound Barrier
      • Ultimate cost increased by 10%
    McCree

    • Peacekeeper
      • Now maintains full damage at longer distances, but will deal less damage at extreme ranges
    Developer Notes: While the game does feel better following the nerf to McCree’s close-range damage in a previous patch, it left him a little too weak. So, we're increasing his effective distance, making his range similar to Soldier: 76’s. This should hopefully give players another option for dealing with pesky long-range damage dealing heroes like Pharah and Hanzo.



    Mercy

    • Caduceus Staff
      • Damage Boost
        • Bonus damage increased from 30% to 50%
        • Effect will no longer stacks with bonus damage provided by another Mercy
    • Resurrect
      • Ultimate charge cost increased by 30%
      • Movement is no longer prevented during activation
      • Guardian Angel instantly resets upon use
    Developer Notes: Mercy's ultimate is one of the most powerful abilities in the game; however, players would often fly into the fray and die while using it. With this update, Resurrect will now take a bit longer to charge, but Mercy will be a lot safer when activating the ability in the middle of combat. In addition, we always intended Mercy’s Damage Boost beam to be her primary method for dealing damage, but it often felt so weak that you were better off pulling out your blaster. To help address this, we've slightly increased its potency.



    Roadhog

    • Whole Hog
      • Ultimate cost increased by 45%
    Soldier: 76

    • Heavy Pulse Rifle
      • Spread recovery will begin after a short delay (rather than instantly)
    • Tactical Visor
      • Ultimate cost increased by 10%
    Zenyatta

    • Base shields increased by 50 (now 50 Health/150 Shield)
    • Orb of Discord and Orb of Harmony
      • Projectile speed has been increased from 30 to 120
    • Transcendence
      • Movement speed is now doubled upon activation
      • Healing amount increased from 200 to 300 health per second
    Developer Notes: While Zenyatta has never had the healing abilities of Lúcio or Mercy, he made up for it by dealing more damage. However, his lack of mobility and low health has meant he’s struggled to find a place in many games. To increase his effectiveness, we've made several changes, the biggest of which is an increased shield pool. This will allow him to go head-to-head with more enemies. The Orb of Harmony and Discord changes are also a quality of life change, helping Zenyatta move his orbs around and apply their effects more quickly. And lastly, we’ve increased Transcendence’s healing throughput. This ultimate was designed to be the most effective against sustained, high-damage fire and least effective against short, high-damage bursts (like D.Va’s or Junkrat's ultimates). But, due to the amount of healing it provided, there were times when it was possible for even sustained fire to overcome Transcendence’s output. We’ve made the heal powerful and also allowed Zenyatta to move around more quickly while it’s active.

    UI UPDATES

    Game Options

    • Players can now enter numerical values for any option that also has slider (e.g. FoV, volume, sensitivity, etc.)
    • Controls
      • Mouse sensitivity can now be adjusted out to two decimals
    • Gameplay
      • Mid-match tips can now be toggled on or off (this will enable/disable tips that pop up after a player dies)
    • Social
      • Friend Request toasts can now be toggled on or off
      • Friend notifications can now be toggled on or off
      • Whispers can now be toggled on or off
    • Video
      • Added 21:9 aspect ratio support
      • Players can now enable a real-world clock by toggling the "Display System Clock" setting
    Social Features

    • Certain commendations will now appear less frequently during end-of-round voting (e.g. Zenyatta’s Transcendence Healing and Zarya’s Projected Barriers Applied)
    BUG FIXES

    General

    • The Hero Gallery now remembers the last hero you were looking at and will properly highlight that hero whenever returning to the gallery
    • Fixed a bug that caused the “payload is nearing its final destination” music to continue playing even after the match was over
    • Fixed a bug that caused the UI to disappear whenever the game was forced into windowed mode by an external application
    • Fixed a bug that would sometimes cause visual healing effects to appear on the wrong hero whenever multiple players attempted to up a Health Pack
    • Fixed a bug that would sometimes cause different heroes’ victory poses to clip into each other
    • Fixed several lighting issues with the killcam
    Maps

    • The payload on King’s Row will no longer retreat back inside its starting location if the attacking team fails to push it
    • Adjusted the Hero Select screen volume for the attacking team on Watchpoint: Gibraltar
    • Added Spectator camera collision to most maps
    • Fixed issues with player collision across multiple maps
    • Fixed issues with ambient lighting and shadows across multiple maps
    Heroes

    • Fixed a bug that caused D.Va to sometimes ignore player collision when summoning her mech
    • Fixed a bug where Mei’s Ice Wall would persist in the game world even after the player switched heroes or left the game
    • Fixed even more bugs that allowed Reaper to Shadow Step to unintended locations
    • Fixed a bug that sometimes caused Reinhardt’s Barrier Field to get stuck in the “on” position if the player used the “Toggle Barrier” setting
    • Fixed a bug that sometimes caused Roadhog to accidentally Chain Hook targets standing behind him
    • Fixed a bug that caused Winston’s Barrier Projector shield to ignore the “Sound Effects Volume” setting
     
  15. o0hoangsea0o

    o0hoangsea0o Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    11/11/06
    Bài viết:
    9,717
    PTR patch notes

    1. Các skill tự hồi máu sẽ charge cho ultimate do đó 1 số hero sẽ bị chỉnh lại charge ultimate lâu hơn

    2. Bastion: ult cost tăng thêm 10%

    3. D.VA
    skill tạo lá chắn cd 10 -> 1. Thêm thanh hiển thị shield (dạng như reinhard). Shield cần 10s để full charge, khi full charge tồn tại tối đa 4s
    Lá chắn sẽ tồn tại đến khi người chơi ko giữ nút nữa
    Lá chắn có thể dùng bằng chuột phải

    (có vẻ là hard buff cho D.VA, giờ D.VA tắt bật shield liên tục được nên sẽ cần nhiều skill cap hơn)

    D.VA Ultimate:
    Ult cost giảm 15% (really ?)
    Thời gian nổ giảm từ 4 xuống 3s
    Vụ nổ không còn ảnh hưởng tới D.VA dạng người

    (hard buff again)

    4. Lucio: ult cost tăng thêm 10%

    5. Mc cree:
    Giữ nguyên dmg khi bắn xa nhưng vẫn giảm với những mục tiêu ở quá xa (range tăng giảm dmg sẽ tương tự 76)

    6. Mercy

    buff dmg tăng từ 30 lên 50% nhưng sẽ ko stack nếu 2 mercy cùng buff 1 mục tiêu

    Mercy ultimate:
    ult cost tăng thêm 30% (hard nerf but sounds good)
    reset ngay lập tức khi bấm Q (tạo khả năng cast fail ?)
    khi sử dụng sẽ dừng di chuyển (tưởng trước giờ vẫn vậy, hay nerf vừa bay vừa hồi sinh ?)

    7. Roadhog: ult cost tăng thêm 45% (hard nerf)

    8. S76:
    Tăng độ trễ khi burst fire (ko rõ có phải hard nerf ko, cần test)

    S76 ultimate: ult cost tăng thêm 10%

    9. Zenyatta
    base shield từ 25 lên 50, tổng là 150hp + 50 shield
    tăng tốc độ bay của 2 loại orb gấp 4 lần

    Zenyatta ultimate:
    tăng gấp đôi tốc độ di chuyển khi đang ult
    từ hồi 200hp/s lên 300hp/s

    (nói chung là hard buff cho zen, chắc chắn sẽ hot)


    sau patch này nếu ko chỉnh sửa gì thêm thì là sự trở lại của DVA và Zen
    việc nerf mercy sẽ đem đến nhiều lựa chọn hơn cho dòng sp mà cụ thể là Zen và Ana
     
  16. Kronpas1997

    Kronpas1997 Baldur's Gate Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    5/9/02
    Bài viết:
    30,778
    FYI, roadhog can self heal. Like A LOT.
    self stuned during spell cast, khoảng 1s. Trick là shift vào xác thằng xa nhất rồi Q khi bay ngang qua đống xác chết, tỷ lệ chết 50/50.

    Instant reset sau khi cast thì trc giờ vẫn thế, hoặc có bug gì đó ko để ý.
     
  17. o0hoangsea0o

    o0hoangsea0o Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    11/11/06
    Bài viết:
    9,717
    tại thấy animation của ressurect rất nhanh vậy có instant reset cũng khó mà làm nó ulti fail được, chả hiểu nó làm vậy có ý nghĩa gì
    trừ khi sau khi nerf ult animation chậm hơn

    btw
    giờ ngồi dl bản server test đã :@)
     
  18. Kronpas1997

    Kronpas1997 Baldur's Gate Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    5/9/02
    Bài viết:
    30,778
    Đúng rồi, instant, ấn cái là cast luôn chưa bao giờ thấy fail, thành ra không hiểu tại sao lại có dòng này. Cái self stun là do animation của nó hồi sinh xong đứng giơ gậy lên khoảng 1 giây, toàn phải me bay ngang qua, trong lúc đang bay ấn hồi sinh mà giờ ko cần nữa rồi :-x
     
  19. Shooter_CD

    Shooter_CD Gian thương trốn thuế Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    4/1/10
    Bài viết:
    19,383
    Nơi ở:
    Venice
    ko hiểu chỗ này lắm nhỉ, vậy đâu có buff thêm gì, nerf nữa lại là khác
     
  20. Moe~~~

    Moe~~~ You Must Construct Additional Pylons Lão Làng GVN

    Tham gia ngày:
    24/11/08
    Bài viết:
    8,515
    McCree hồi xưa có một thời bắn xa mạnh hơn cả Widow nên nó phải nerf hết dmg ở xa đi. Giờ chắc nó buff lên cho bắn đc mid range nhưng long range vẫn để lại cho Widow
    Trong đống thay đổi lần này nhiều nhất chc là Dva. Giờ nó có cái shield xịn hơn cả Rein, chắc chỉ có thời gian là ngắn hơn
     

Chia sẻ trang này