Clan VoE (Vietnamese on Europe) : All Information - Cool and FriendShip

Thảo luận trong 'Hộp lưu trữ' bắt đầu bởi zBL | Luke, 13/11/04.

Trạng thái chủ đề:
Không mở trả lời sau này.
  1. VoE | FoXXy.uk

    VoE | FoXXy.uk Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    23/12/04
    Bài viết:
    173
    WTF ? WTH ? 8-}
    hiểu gì chít liền ????
    ông nầy là ông nào ??
     
  2. XxX | *BoA*

    XxX | *BoA* Youtube Master Race

    Tham gia ngày:
    2/2/05
    Bài viết:
    12
    Tôi la linh mơi. Tôi hoc cung truong voi ong VoE | Luke ay ma . May hom nay tim ko thay dau nen len day nhan. Ma ong hieu lam gi cho met hehhehehhe. :D (YOU ARE SUPER SB!!!!!!!!!!).Muon hieu cau nay thi ve nha hoc tieng Tau di nhe(ДУРАК!!!) COn cau nay thi ve hoc tieng Nga nhe!!!
     
  3. VoE | Luke

    VoE | Luke Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    23/12/04
    Bài viết:
    215
    Nơi ở:
    Clan CS hay nhất VN
    Ặc Ặc hôm trước anh cũng thấy thằng Sag dẫn thằng Tàu mới qua bên nhà KoKO bảo nó bắn kinh lắm . He he he lại sắp có giải thành phố rồi mình phải quay lại luyện tập thôi để Rape bọn Hàng Không he he he. Bách Khoa đủ 5 thằng rồi he he he ..... Còn chuyện server IMOP down là do thằng Sergey nó chuyển qua server mới kô biết thằng Vadim lên xin đặt CS có được kô ... Có gì khi nào Server chạy anh nhắn lại cho , daọn này bận quá kô lên chỗ bọn nó nên kô biết gì cả . Còn chuyện CD để mai thi xong anh qua anh xem cho .... Có thể do một số chỗ . Anh em luyện tập chuẩn bị giết bon hàng Không nào ...... Nghe nói bên KT có thằng bắn .....31 kinh lắm ha ha ha ha ...... Anh em luyện tập thôi , skill thi kô lo , lo chuyện phối hợp là trên hết , mie từ ngày Giang còi ra đi anh em mình chẳng bắn với nhau lần nào kô biết giờ thế nào ..... Còn nữa là mày đừng có nói tiếng Tàu hay tiếng Nga vì mày chửi bọnn nó kô hiểu đâu .....

    Sory VOE thằng này ở cùng trường anh bắn M4A1 vãi hàng lắm he he he . Cỡ M4A1 của nó chắc trong top 20 của Việt Nam :))
     
  4. khaideptrai

    khaideptrai Youtube Master Race

    Tham gia ngày:
    25/12/04
    Bài viết:
    79
    Bắn hay cỡ nào thì cũng ko bằng em được...nhớ hôm wa..xả 3 băng đạn sau lưng nó .(bắn lén pro me`h ) ....rùi nó quay lại cho mình 1 phát vào đầu....và mình mới biết được 3 băng đan của mình đi hết vào tường....T_T...ko 1 viên na`o chịu nằm vào người no'
     
  5. dotienan

    dotienan Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    7/2/04
    Bài viết:
    199
    Nơi ở:
    VoE | Vietnamese on Euro
    sắp họp clan rồi, nhưng em hôm đó phải đi ăn tết nên hôm đó cho em báo vắng mặt nhé. Ae các nơi khác chuẩn bị tết nhất đến đâu rồi, sướng quá. Lại chuẩn bị được ăn bánh trưng với những cái khác rồi :)) la la la ...
    P/S : em là cheater nhé !
     
  6. VoE | FoXXy.uk

    VoE | FoXXy.uk Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    23/12/04
    Bài viết:
    173
    CS Netcode Explained
    By: Jon Mellin

    In this article, I hope to give some insight into the hotly debated netcode commands in Counter-Strike. Netcode is a relatively new subject, as most top players were only introduced to its effects when Europeans and Americans clashed for the first time in the 1.3 era. In 1.5, players began taking a more proactive approach to finding out the effects of certain commands. In fact, most people even adopted the correct settings. When the mystery of interp was solved back in 1.5, we all thought the debate was over. However, with the transition to 1.6, Valve fixed an error in the code, creating more confusion. If that wasn’t enough, the correct settings have been effectively blocked by the Valve Anti Cheat, or VAC. Until now, that is.

    The opinions represented here are the culmination of about 2 years of experimentation and observation. Recently, certain events have again sparked my interest in the netcode issue: admins enforcing the wrong values, players being disqualified from LANs for using correct values, etc. Some of you may remember me as the guy that brought you the “ex_ commands explained” article from long ago. A recent series of emails I have exchanged with a Valve employee confirms much of the information contained in this article. (And for all of you wondering, they are looking into the demo problem). Again, the information contained here will not make you the next SpawN but should help to eliminate false accusations and provide a more level, accurate playing field.

    Below, I’ll first give an overview of commands I consider important and provide background into their effects. Next, I’ll recommend values, and explain why I recommend what I do.

    Notes:


    Commands preceded by sv_ or sys_ are server side commands and must be used in conjunction with the rcon command. Typing these commands without rcon will return the values set on YOUR computer, not the actual values used by the server.


    The relationship between ex_interp and cl_updaterate is extremely important; do not read one recommendation without reading the other.


    This article is written under the assumption that the main audience reading it will have access to a broadband connection.

    General Info:
    cl_cmdrate:
    This command determines the number of packets per second that you, the client, will send to the server. Obviously, the higher this value is, the quicker the server will respond to commands you execute. If you have a broadband connection and you are the only person playing on it, there is most likely nothing wrong with a high value. If you’ve ever LANed at a friend’s however, and noticed insane lag spikes, this command is the culprit. Most broadband connections don’t provide you with an abundance of upstream bandwidth, which is what this command requires.

    cl_updaterate:
    cl_updaterate is analogous to cl_cmdrate, but works in the reverse manner. It controls the amount of packets (updates) per second you can receive from the server. Therefore, it is tied to your downstream bandwidth. The higher a value you use for cl_updaterate, the more synced you will be with the server. Since only the server’s opinion matters in determining whether your shots hit, you’ll want to receive plenty of updates.

    sv_maxupdaterate:
    Just as cl_updaterate controls the maximum packets per second a client is allowed to receive, sv_maxupdaterate specifies the maximum number of packets per second a server is allowed to send. Therefore, setting cl_updaterate above the server’s sv_maxupdaterate value will not increase the amount of updates you receive.

    sys_ticrate:
    This command sets the maximum “frames” per second the server can calculate. By default, this value is set to 100. Why are server fps important? This parameter alone determines the “feel” of your server. I’m sure we’ve all experienced servers that feel as if they are hosted on a TI-83 plus, and then we’ve played on those we could have sworn were on LAN.

    sys_ticrate only specifies the maximum fps your server can calculate. By default, your server won’t achieve the value you specify because of the way operating systems deal with certain processes. Various methods exist to “boost” the fps of a server, but most (if not all) will have to be implemented by your server provider. Keep in mind, however, that boosting a server will subsequently increase the CPU load on the server provider’s box, something which deters most from offering this service. (For some reason, boosting causes insane CPU usage on de_inferno and de_aztec. You may or may not experience similar symptoms). By default, your half-life server will average 64fps for Win32 based servers and 50fps for Linux based servers. Boosting a server allows frame rates of 512 and above in some cases. The effects of such high server fps are debatable, but I feel you will notice a definite improvement up to around 200fps.

    Consistency is the key. Fps spikes from 100 to 512 will probably create a worse gaming environment than just capping sys_ticrate at around 150, if that’s all your server’s hardware is capable of.


    If you have rcon to a server and want to check the current server fps, type rcon stats, to check if your server is boosted, temporarily set sys_ticrate to 10000 and issue an rcon stats command. If your server’s fps are now above 100, your server is boosted.

    ex_interp:

    Before I begin, Webster defines interpolate as the following:


    Main Entry: in·ter·po·late
    3 : to estimate values of (a function) between two known values
    intransitive senses : to make insertions (as of estimated values)

    You cannot be perfectly synced with the server at every instant in time because you only receive a finite amount of updates per second. For example:



    This graphic depicts a linear interpolation of a circle. As the number of data points (updates) increases, the interpolated figure becomes more accurate. In Counter-Strike you could consider this to be a player’s position over the span of one second. The server’s view in this case would be a perfect circle. The client has to interpolate between two “true” packets.


    This is where ex_interp comes in. A small increment of time exists in between each update that is left to half-life’s prediction engine. ex_interp sets the amount of time (in seconds) to interpolate in between each successive update. In the figure above, these small time intervals correspond to the straight edges of the figure. Because interpolation is done client side, it is not perfectly consistent with the server’s view of the game. Nothing is a substitute for actual updates from the server, but interpolation generally does a good job.

    Recommendations for online play:


    rate:
    I’ve been assured that rate is capped at 20000. Using anything above 20000 has no benefit, and could potentially lower performance.

    Recommendation:
    rate 20000.

    sv_maxrate:
    This value will most likely be set to 0. I’ll explain why this might not be the optimal value for online play. sv_maxrate 0 will detect each clients’ rate setting and fulfill each players’ need. Assume for a second that the half-life engine did allow players to use a rate value of over 20000. If a player had rate set to an insanely high value (i.e. 999999999), the server would try to fulfill that need. This could potentially waste bandwidth and put more load on the server than needed. I suggest a safer, but equally well performing value of sv_maxrate 20000. In reality, sv_maxrate 0 and sv_maxrate 20000 may behave exactly the same, but added precautions never hurt.

    Recommendation:
    sv_maxrate 20000.

    cl_cmdrate:
    Ideally, this value should equal the server’s fps (NOT the client fps as some people originally thought). If you update the server more times than the server calculates frames over the same time period, the extra updates are most likely just dropped by the server. Therefore, too high of a cl_cmdrate shouldn’t be too harmful, but will waste your bandwidth.

    Recommendation:
    cl_cmdrate equal to or higher than the server’s fps.

    ex_interp:
    Set this variable to 0 and nothing else. Counter-Strike will automatically set your ex_interp to 1/cl_updaterate (i.e. your console will say: “ex_interp forced up to xx msec”). This is because the time in between each packet is exactly 1/(the # of updates per second), so this is how long you want your client to interpolate. Adjusting your cl_updaterate will automatically adjust your ex_interp (when ex_interp is set to 0). I recommend only changing your cl_updaterate, and letting Counter-Strike set your ex_interp. You cannot set this command lower than 1/cl_updaterate anymore, and setting it higher is an exploit. Using a value above 1/cl_updaterate forces you to shoot behind the actual model displayed on your screen, which should be considered an exploit. For example, if you use cl_updaterate 101, the correct value for ex_interp would be 1/101 = 0.009 (9 milliseconds), but by using the default value of ex_interp 0.1 with this high cl_updaterate, the aforementioned exploit appears.
    Recommendation:


    ex_interp 0.


    cl_updaterate:
    It has long been thought that the prescription for cl_updaterate was to start at 101 and work your way down until you receive and acceptable amount of “choke.” Choke can be viewed by using the command net_graph 3. Personally, choke is the last thing on my mind. The best value for cl_updaterate is much more complicated. The CAL server side config provides for an sv_maxupdaterate of 101, so one may conclude that your cl_updaterate should be set to 101. Ideally, this is correct, but in reality is not very useful. Most servers you will play on in North America won’t be able to calculate 100 frames per second; this means that there is no way the server can send out 100 updates per second. Therefore, a value of cl_updaterate 101 will tell your client to use ex_interp 0.009, but you won’t actually be receiving 100 updates per second, so the players will appear choppy. Since there is no way to determine a server’s fps without rcon (again use rcon stats), the optimum value is somewhat of a guessing game. You might say, “Well, just set cl_updaterate to 101 anyway and I’ll receive the maximum number of packets the server can send.” The problem here is the disregard of cl_updaterate’s effect on ex_interp and the delicate balance that must be maintained between them.
    To find your optimum value of cl_updaterate (remember to set ex_interp to 0), start at 101 and work your way down until the models only slightly skip around. “Slightly skip around” is a matter of preference, as long as ex_interp equals 1/cl_updaterate, the models will be in the right place. You will need to readjust your cl_updaterate on a per-server basis. Don’t be afraid to use a value under 50, if necessary. The prediction engine will do its job. Note: most public servers will be using the default sv_maxupdaterate value of 30, so cl_updaterate 30 will work best in that situation.

    Please note that starting from a low value of cl_updaterate (such as 20) and working your way up will not work. Once you increment cl_updaterate to a higher value, the ex_interp will not reset itself automatically; you will have to manually type ex_interp 0 again and again. Here is a convenient script I’ve written for adjusting cl_updaterate easily:

    Update Rate Config File

    Recommendation:
    cl_updaterate should equal the server’s fps, and shouldn’t exceed the server’s sv_maxupdaterate value.


    sys_ticrate:
    Finding the optimum value for sys_ticrate involves some experimentation. First, recall that if your server is not boosted, raising this value above 100 will have absolutely no effect. If you happen to rent from a high performance server provider (read: your server is boosted), then you have some room to work. While generally more fps is a good thing, the effects of increasing sys_ticrate over about 200 (probably even lower) are almost non-existent. If you set sys_ticrate to 9999, your server’s fps may fluctuate between say 150-1000 depending on the complexity of the current situation. Setting sys_ticrate to a value under 200 would provide a more consistent environment with a minimal (if any) loss in performance. Also, every server host out there runs multiple instances of HLDS (Half-Life Dedicated Server) on one physical server (computer), so if every instance of HLDS is set on sys_ticrate 10000, the load on the CPU(s) could become too great. This type of situation could potentially degrade the playing experience for every server hosted on that computer (and raise your monthly rent).
    Finally, server fps only works in multiples of certain numbers. For example, my server will only run at 85, 102, 128, 170, 256, etc. fps and not in-between. If you set sys_ticrate to 100, your server will run at the highest multiple that is under 100 (ex. 85), so try setting sys_ticrate 20-50 above your target fps.

    Recommendation:
    sys_ticrate 110-180, depending on the quality of your server.

    Notes about LAN play:
    The reason LAN organizations, such as the CPL, use cl_updaterate 101 has to do with the quality of servers they host. Usually on LAN, only a few servers will be running on any given box, so the servers use up fewer resources. If the servers are boosted to over 100fps, then cl_updaterate 101 becomes a realistic value. For a quick way to determine if a LAN server is boosted, look at the average ping of the players. A default server running at 50 or 64fps will yield pings above 15ms, while a boosted server will produce much lower pings, on the order of 5ms. To my knowledge, the CPL, ESWC and WCG all use boosted servers.

    Special thanks to:
    Alfred Reynolds, Valve Software
    Yahn Bernier, Valve Software
    Zibbo, UDPSoft
    The HLDS Mailing Lists
    The server.counter-strike.net forums


    Anh em đọc chơi, em cũng chẳng hiểu nó viết về cái gì nữa :D
     
  7. VoE | Luke

    VoE | Luke Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    23/12/04
    Bài viết:
    215
    Nơi ở:
    Clan CS hay nhất VN
    Mày ở LonDon mà còn kô hiểu thì bọn anh hiểu thế nào được .....dịch nghe coi nào
     
  8. Kenjivnn

    Kenjivnn Youtube Master Race

    Tham gia ngày:
    9/12/04
    Bài viết:
    22
    http://www.csnation.net/view.php/csinfo/scripting/basic-commandlisting.csn
    Mời mọi người vào tham khảo :D
    HF&GL
    Bạn nào có thời gian thì dịch giùm wa tiếng việt nha !! đây sẽ là 1 tài liệu chung cho CLan VoE nói riêng và cho toàn dân Cs Vn nói chung .
    Foxxy dịch fần em vừa post đi :D , anh đọc sơ sơ thấy rất hay đó ,nhưng ko hiểu hết :D
     
  9. VoE | FoXXy.uk

    VoE | FoXXy.uk Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    23/12/04
    Bài viết:
    173
    Oé, cái bác vừa đưa dài như cuộn giấy ;)) thui để wa website mới dịch rùi pót bài luôn một thể, khỏi phải chuyển mất công :D

    PS: ai cần hỏi gì mà gấp gáp thì pm hỏi anh HM (phantom) hoặc hỏi em cũng được, ai thấy mình có khả năng dịch thì hú em lun :D :hug:
     
  10. vnPhantom

    vnPhantom Youtube Master Race

    Tham gia ngày:
    24/9/04
    Bài viết:
    50
    Cái article nói dzìa mấy cái lệnh ở trên thôi. Hình như mấy pác mod trong nì cũng pít mà.
     
  11. seridan

    seridan Youtube Master Race

    Tham gia ngày:
    28/1/05
    Bài viết:
    13
    Mấy chú xem có được kô cho S chung hội đê, bắn có clan mới sướng, dạo này bắn cũng nhìu mừ mà chẳng lên tay hix,
    Các bác trả lời lẹ lẹ để em còn gắn cái mác VoE vô nữa ;;) :D
     
  12. VoE | Luke

    VoE | Luke Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    23/12/04
    Bài viết:
    215
    Nơi ở:
    Clan CS hay nhất VN
    mày muốn vào cũng được nhưng thủ tục đăng kí kô ở trên topic này . Làm sao để đăng kí thì tự tìm hiểu đi hoặc hỏi Phantom ấy .
     
  13. khaideptrai

    khaideptrai Youtube Master Race

    Tham gia ngày:
    25/12/04
    Bài viết:
    79
    ;;) bác luke chơi khó thế...đại ca ra trang 1 của topic này rùi đọc hướng dẫn....hình như ko nhớ rõ lắm nhưng gửi hình của mình vào hop mail của team... :D ...eh`...sao ko send yahoo mesage voi bac luke hay bac foxy (manager của clan) nhỉ?????
     
  14. baby_dukick

    baby_dukick Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    14/1/05
    Bài viết:
    210
    Lão Luke dạo này bị vặt lông nhiều quá akay rồi , hè hè :D
     
  15. VoE | Luke

    VoE | Luke Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    23/12/04
    Bài viết:
    215
    Nơi ở:
    Clan CS hay nhất VN
    Thông báo anh em là qua diễn đàn mới đăng kí nick chỉ cần tên kô cần thêm VoE vào nick vì đã có tag VoE đi kèm tên rồi ...ví dụ trước đây tôi có tên VoE | Luke thì qua diễn đàn mới chỉ cần tên là : Luke thôi vì tự động có tag [VoE] add cạnh tên rồi => [VoE]Luke
     
  16. baby_dukick

    baby_dukick Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    14/1/05
    Bài viết:
    210
    hôm qua em có chat chit với bác Orc và học hỏi được vô số thứ , em post lên cho anh em học tập :D
    Những điều cần thiết khi bắn HL muốn tăng skill :

    1.Điều cần thiết phải biết cách ném bom (cái này thì đúng thật bởi vì VoE nhà mình chả có mấy bác biết ném bom là gì chỉ chạy huỳnh huỵch rồi vác súng bắn thôi )

    2.Cách để chuột mouse (em nghĩ cái này cũng tuỳ người ) nếu để chuột chậm thì khả năng bắn trúng cao hơn để chuột cao (cái này có vẻ khó hơn em thử rồi vì trước đây em để chuột tận 8.2 mà bây giờ cho xuống 4 <= hơi khó )

    3. Không nên lúc nào cũng chỉ bắn team giữa VoE và VoE bởi vì như thế mình đã biết được phong cách của từng người => skill khó lên lắm

    4.Chịu khó đi bắn các IP khác và khi bắn thì phải đi càn để tập phản xạ tốt chứ đừng nên núp hay thủ gì cả như vậy thì cũng không lên skill được .

    Tạm thời thế đã chúc các bác vui vẻ
     
  17. VoE | FoXXy.uk

    VoE | FoXXy.uk Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    23/12/04
    Bài viết:
    173
    Ặc ặc, bác org nói đúng quá, nhưng mà cách ném bom cũng khó lắm, nếu có người chỉ thì học m ới tốt, vì vậy bác nqào có kinh nghiệm gì về cách ném bom thì post lên cho mọi người học hỏi với.

    Còn cái nữa là việc di chuyển trong game, đi ko tiếng động có lợi rất lớn, đặc biệt là nghe tiếng chân và phán đóan kế hoạch của địch, nhiều chỗ áp tai vào tường là biết ngay hướng đó có nhiều địch hay ko, nếu đông địch thì nhiều khả năng bom sẽ theo đường đó, CT có thể bố trí lại đội hình :D

    Thứ 3 là việc liên lạc trong game, hỗ trợ đồng đội vô cùng cần thiết, hiện nay liên lạc của VoE chưa tốt lắm, trong thời gian tới phải nghĩ cách khắc phục thôi.

    Về việc bắn public thiết nghĩ ko nên núp, cứ xông lên, kết thúc cho nhanh, còn team work thì tập kiểu khác, chơi public mà bắn theo kiểu teamwork thì hình như ko phù hợp lắm ;)) Hôm nọ xem demo của thằng shaguar bắn public, nó cầm awp xông sang nhà CT đi càn hoài, chết thì thôi :D
     
  18. Orc#.vn

    Orc#.vn Youtube Master Race

    Tham gia ngày:
    18/11/04
    Bài viết:
    13
    Anh noi di càn ở dây kg có nghĩa là cú chay hung` huc lên phía truớc ,thuờng thì vừa chạy vùa nghe búc chân của kẻ dich nếu thấy nhiều thì phải dùng bom mù thì mới qua duoc,còn nghe chỉ có 1-2 kẻ dich thì có thể tu xông lên duợc[nhung cái này là dối với nhũng nguời mà skill dã vững rồi].Còn tụi em thì khác,anh chỉ sợ di theo kiểu của anh chết hoài dâm chán thôi,nhung kg vì thế mà cứ dứng một chỗ,chủ yếu là tập di chuyển và nhìn tình hình mà tấn công luon[cái này là dành cho bên cướp.
    Còn về bên cảnh sát thì chia nhau ra mà di,anh thấy có mấy lần anh tấn công b nhanh mà thấy có mỗi 1 người còn dâu ở hết bên bom A ,thế thì bi bọc lưng là dúng rồi ,nhớ nhìn dồng dội mà chia nhau di cho dều .Dể bán hay lên và phán doán tình hình giỏi chỉ có cánh là nghe tiếng chân của dịch tốt với vân dụng nhìn rada .Chúc anh em thành công[nhớ mua tai phone nhé]
    Còn việc ném bom thì khó qua',cái này tự xem demo mà tự tập thôi em ạ,nói chung là tập ỏ nhũng chỗ cần thiết truớc với góc dộ nào mà người khác hay ném vào[ví dụ như ỏ de_dust2 ỏ phía cầu thang nhà A thường khi nghe bước chân kẻ dịch là mìinh ném,hay ỏ nhà B trong hầm cũng vậy dó là nhũng chỗ cần thiết cần phải tập.
     
  19. seridan

    seridan Youtube Master Race

    Tham gia ngày:
    28/1/05
    Bài viết:
    13
    Bác Luke ui, gởi email cho bác gòi, bác vẫn chưa trả lời nữa, hôm nào đẹp trời chiếi cố đọc wa lá thư nghen :D
    Thank bác
     
  20. VoE | Luke

    VoE | Luke Mr & Ms Pac-Man

    Tham gia ngày:
    23/12/04
    Bài viết:
    215
    Nơi ở:
    Clan CS hay nhất VN
    Ặc ặc gửi mail làm gì? gửi hộp thư nào ? sao kô YM cái cho nó mau hả trời !!!!!
    Ko khéo nó lại vào Bulk mail thì có mà đọc ! YM đi
     
Trạng thái chủ đề:
Không mở trả lời sau này.

Chia sẻ trang này