Nguồn: Kotaku Just two days after Halloween, Activision’s spending a whole lot of money on candy—the publisher announced tonight that they’ve bought Candy Crushdeveloper King for $5.9 billion. Yes, that’s BILLION. The mega-acquisition has to go through approval in Ireland, where King is based, but Activision says they anticipate that everything will be official by spring of 2016. So why is the video game publisher, best known for mammoth series like Call of Duty, spending this much money on such an unusual acquisition? Well,Candy Crush is one of the most lucrative games in the world, earning some $1.33 billion in 2014 alone according to a King financial statement. Also, as Activision points out in a press release, this gives them a pretty solid monopoly on The Biggest Brands In Gaming. As they said in a press release tonight: Said Activision CEO Bobby Kotick in the press release: ------------------------- Lược dịch: Với doanh thu 1,33 tỷ USD của dòng game Candy Rush trong năm 2014, là 2 trong 5 game phổ biến nhất tại Mỹ (Candy Rush Saga và Candy Rush Soda Saga), Activision đã quyết định mua lại hãng game khai sinh dòng game là King, với giá 5,9 tỷ USD. Mọi thủ tục sẽ hoàn tất vào mùa xuân năm 2016. Bằng việc mua lại này, Activision sẽ trở thành người dẫn đầu toàn cầu thị trường video game trên PC, Console và Mobile.