Một số script dành cho RPG VX

Thảo luận trong 'Game Development' bắt đầu bởi Meteor95, 8/10/09.

  1. Meteor95

    Meteor95 Mario & Luigi

    Tham gia ngày:
    27/4/07
    Bài viết:
    861
    Đầu tiên tui sẽ post 1 số script của Yanfly,lấy từ trang chủ của ổng là pockethouse.com,ai xài thì nhớ credit Yanfly nhá

    YERD + KGC Scene Equip

    [​IMG]


    Link xem script: YERD + KGC Scene Equip
    Credits:Yanfly,KGC


    Tác dụng:tạo scene equip giống hình trên


    Scene Menu ReDux

    [​IMG]
    Link xem script: Scene Menu ReDux




    Tác dụng:tạo icon trước các command trong menu và có thể chuyển command sang bên phải,tuy vậy là script này khá khó sử dụng,newbie ko nên xài cho lắm,đến cả người đã quen RPG VX còn khá là lúng túng vì script khá khó hiểu đấy

    Scene Shop ReDux


    [​IMG]
    Link to the Script itself: Scene Shop ReDux


    Tác dụng:tạo scene shop cực đẹp khi mua 1 món đồ gì đó,giúp ta biết được tổng giá tiền,tác dụng của vật phẩm,vv và vv...


    Scene Status ReDux

    [​IMG]]
    Link to the Script itself: Scene Status ReDux


    Tác dụng:khi vào status của actor sẽ có thêm mục thông tin trạng thái(status) như bình thường nhưng có hiện thêm 1 số chỉ số như CRIT,EVA,thêm phần bio là tiểu sử của actor để game thật hơn,skill để xem các skill,slots là sắp xếp chọn skill sẽ sử dụng trong battle nếu xài script Skill slots của Yanfly....











     
  2. prince of games

    prince of games Space Marine Doomguy

    Tham gia ngày:
    21/8/06
    Bài viết:
    5,784
    Nơi ở:
    Vô Gia Cư :))
    bạn có script đánh trên map nào cần nhìu tài nguyên ảnh ko post cho minh với
     
  3. Meteor95

    Meteor95 Mario & Luigi

    Tham gia ngày:
    27/4/07
    Bài viết:
    861
    Sau đây là 1 số script đánh trên map,bạn thích cái nào thì xài nhá,tuy vậy là tui nghĩ bạn có hết mấy script này rồi còn đâu,tốt nhất là hài lòng cái nào nhất rì down về chỉnh sửa 1 số thứ

    PR ABS

    Chức năng

    * Hud động
    * Hỗ trợ biểu tượng vui(cảm xúc) trên hud
    * Hỗ trợ phím nóng
    * Kĩ năng tự tạo
    * Vũ khí tự tạo
    * Rớt vật phẩm
    * Tay trái - Tay phải
    * Hệ thông né
    * Hệ thống mở đầu cao cấp
    * PR AMS - 1 loại hệ thống thông điệp cao cấp
    * Dễ dàng chỉnh sửa kẻ thù
    * Hình ảnh tấn công động rất đẹp

    Attacking
    [​IMG]
    BOMBS!
    [​IMG]
    Fireball
    [​IMG]
    Tutorial hướng dẫn cách sử dụng:http://www.quelp.net/PRABS/PR ABS Tutorial.doc
    Demo
    http://www.4shared.com/file/64855738/500e9..._-_English.html hoặc
    Here is an alternate download site if you are unable to get it from the above link.
    http://www.quelp.net/PRABS/PRABS2 - English.rar
    Addons
    Thanh HP & SP
    Overdrive (Limit Break)

    <<-- Omegazion's Roguelike BattleSystem -->>
    Phiên bản: 1.06
    Tác giả: Omegazion


    [​IMG]
    DEMO
    [​IMG]

    Cài đặt

    Để cài đặt script,bạn chỉ cần copy phần ORBS customization và ORBS engine main script.
    Nếu bạn copy script vào game mà ko chỉnh sửa gì,bạn phải copy 1 số mục của phần database(cơ sở dũ liệu) như sau:

    Skills 86 - 92
    Animations 83 - 91
    Weapons 34 - 35
    Enemy 31
     
  4. prince of games

    prince of games Space Marine Doomguy

    Tham gia ngày:
    21/8/06
    Bài viết:
    5,784
    Nơi ở:
    Vô Gia Cư :))
    2 cái này t71 bjk rồi mà ko hỗ trợ nhìu ảnh cho lắm 8-}
    để nghiên cứu coi
     
  5. prince of games

    prince of games Space Marine Doomguy

    Tham gia ngày:
    21/8/06
    Bài viết:
    5,784
    Nơi ở:
    Vô Gia Cư :))
    Mã:
    #==============================================================================
    # ■ Kylock's Time System VX 1.5
    #     6.3.2008
    #------------------------------------------------------------------------------
    #  Script by: Kylock
    #==============================================================================
    #    Mostly rewritten since XP version.  Cleaner code and less intrusive (more
    #  compatible).  This is my comprehensive time and day/night system.  This
    #  script adds a new window to the game menu, so if you use a CMS, then place
    #  this script ABOVE it so that it won't mess up your CMS.  If you use a custom
    #  script that makes changes to the battle background, place KTS below it so
    #  that you don't get the delayed-tone effect in you battles.  Other than that,
    #  there shouldn't be any other script compatibility issues.
    #    I've tried to make this script as customizable as possible, the settings
    #  are found immediately following this header.  Although time output to game
    #  variables is optional, I strongly suggest using it so that its easier to
    #  build your events based on the time in the game.
    #==============================================================================
    # ● Change Log
    #------------------------------------------------------------------------------
    #  1.0 - Original Release.
    #  1.1 - Corrected tinting issue at the start of a battle.  Place this script
    #          below any battle background scripts if you experience "jumpy tinting"
    #  1.2 - Corrected the accuracy of $kts.stop and $kts.go
    #  1.3 - $kts.stop really stops everything now.  Also added game switches for
    #          even easier eventing.
    #  1.4 - Fixed Battle Test compatibility (simulates normal daylight for battle
    #          test instead of darkness).
    #        Now switches and variables will only update when the map loads so that
    #          events don't suddenly dissappear when their time is up.
    #        Added $kts_anti_tone - returns an inverse tone color to allow sprites
    #          to appear normally on a tinted screen.
    #  1.5 - Rewrote the regexp that finds the [KTS] in the map name.  Hopefully
    #          this resolves the wrong maps being tinted problem.
    #==============================================================================
    # ● Auto-tone Instructions
    #------------------------------------------------------------------------------
    #    Maps designated as outdoors are the only maps to be affected by this
    #  scripts use of auto-toning.  To signify a map to be "outdoors", you must
    #  include [KTS] In the name of the map.  For example, you world map could be
    #  named "World Map [KTS]" or "[KTS] World Map".  Provisions are made later in
    #  the script to remove [KTS] from the map name when it's read by another
    #  script.  This means that "[KTS]" won't show up in your Map Name Popup
    #  windows.
    #==============================================================================
    # ● Script Function Calls
    #------------------------------------------------------------------------------
    #    The following are script commands that can be executed by using the
    #  "Script..." command in your events.
    #    ● $kts.stop            - Stops time (can be used for cutscenes)
    #    ● $kts.go              - Resumes time (don't forget to use this!)
    #    ● $kts.sec(n)          - progresses time forward (n) seconds
    #    ● $kts.min(n)          - progresses time forward (n) minutes
    #    ● $kts.hours(n)        - progresses time forward (n) hours
    #    ● $kts.days(n)         - progresses time forward (n) days
    #    ● $kts.jump_to_hour(n) - progresses time forward TO the specified hour.
    #                             Particularly useful in a situation where you
    #                             want a certain event to happen at a certain time,
    #                             or an Innkeeper who should wake the party up at
    #                             a certain hour.  This command MAY cause your game
    #                             to appear to freeze for a few seconds on slower
    #                             computers.
    #==============================================================================
    # ● Game Database Setup
    #------------------------------------------------------------------------------
    #    This script, by defult, uses the following game variables and switches:
    #  Database Variables:
    #    [1] The Current Time            [4] The Current Hour
    #    [2] The Current Second          [5] The Current Day
    #    [3] The Current Minute          [6] Name of the Current Day
    #  Database Switches
    #    [1] ON during night hours   (2200-0400)(10pm-4am)
    #    [2] ON during dawn hours    (0500-0800)( 5am-8am)
    #    [3] ON during daytime hours (0900-1800)( 9am-6pm)
    #    [4] ON during sunset hours  (1900-2100)( 7pm-9pm)
    #==============================================================================
    
    #==============================================================================
    # Stores variables and user defined settings for the time system.
    #==============================================================================
    module KTS
      #-----------------------------------------------------------------------
      # User Definable Clock Settings
      #-----------------------------------------------------------------------
      # Sets the speed multiplier of the clock.  1 is real time.  A higher
      #   value will give you a faster clock.  Default is 100.
      SPEED      = 100
      #AMPM (True: 12-hour clock, False: 24-hour clock)
      AMPM       = false
      # Sets the time at the start of your game.
      START_HOUR = 1
      START_DAY  = 1
      #-----------------------------------------------------------------------
      # If you want custom day names, edit away!
      #-----------------------------------------------------------------------
      DAY_NAMES = ["Sunday","Monday","Tuesday","Wednesday","Thursday","Friday","Saturday"]
      #-----------------------------------------------------------------------
      # Settings for Time Periods
      #-----------------------------------------------------------------------
      T1 = [ 0,5 ] # Night         # Sets time periods for tinting effects
      T2 = [ 6,8 ] # Dawn          # [Start Hour, End Hour] for time period
      T3 = [ 9,18] # Day           # Use 24-hour values for time periods
      T4 = [19,21] # Sunset
      T5 = [22,24] # Night         # <- Ex: Night is between 23:00 and 24:00
      #-----------------------------------------------------------------------
      # Settings for Output to Game Variables option.
      #-----------------------------------------------------------------------
      # Set this to true to output the current time to game variables.
      DATABASE_OUTPUT = true
        # Game Variable to be used for time output.
        TIME    = 1 #(Time in string format. Ex: "2:48 AM" or "02:48")
        SECONDS = 2
        MINUTES = 3
        HOURS   = 4
        DAYS    = 5
        DAYNAME = 6
        # Game Switches to be used for time output.
        NIGHT   = 1 # This switch is on during night hours   (2200-0400)(10pm-4am)
        DAWN    = 2 # This switch is on during dawn hours    (0500-0800)( 5am-8am)
        DAY     = 3 # This switch is on during daytime hours (0900-1800)( 9am-6pm)
        SUNSET  = 4 # This switch is on during sunset hours  (1900-2100)( 7pm-9pm)
      #-----------------------------------------------------------------------
      # Settings for time controlled screen toning
      #-----------------------------------------------------------------------
      # True will enable screen toning to be used by the script.
      USE_TONE = true
      # Sets the duration of tone changes (in frames)
      FADE_LENGTH = 120
      # Defines tones to be used in the corresponding time periods defined above.
      #              RED, GREEN, BLUE, GREY
      C1 = Tone.new(-187,  -119,  -17,  68)
      C2 = Tone.new(  17,   -51, -102,   0)
      C3 = Tone.new(   0,     0,    0,   0)
      C4 = Tone.new( -68,  -136,  -34,   0)
      C5 = Tone.new(-187,  -119,  -17,  68)
      # Defines anti-tones
      A1 = Tone.new( 187,   119,   17, -68)
      A2 = Tone.new( -17,    51,  102,   0)
      A3 = Tone.new(   0,     0,    0,   0)
      A4 = Tone.new(  68,   136,   34,   0)
      A5 = Tone.new( 187,   119,   17, -68)
    end
    
    #==============================================================================
    # Core Time System Engine
    #==============================================================================
    class Kylock_Time_System
      # sets instance variables
      def initialize
        $kts_map_data = load_data("Data/MapInfos.rvdata")
        @event_offset = (KTS::START_HOUR * 3600) + (KTS::START_DAY * 86400)
        @kts_stop = false
        $kts_event_tone = false
        $kts_battle_tone = true
        $kts_anti_tone = Tone.new(0,0,0,0)
      end
      
      # Computes current time and updates variables if used
      def update
        if !@kts_stop
          @total_seconds = (Graphics.frame_count * KTS::SPEED / 60) + @event_offset
          @seconds = (@total_seconds) % 60
          @minutes = (@total_seconds / 60) % 60
          @hours   = (@total_seconds / 3600) % 24
          @days    = (@total_seconds / 86400)
          update_tint
          if KTS::DATABASE_OUTPUT
            $game_variables[KTS::TIME]    = getTime
          end
        end
      end
    
      def update_variables
        $game_variables[KTS::SECONDS] = @seconds
        $game_variables[KTS::MINUTES] = @minutes
        $game_variables[KTS::HOURS]   = @hours
        $game_variables[KTS::DAYS]    = @days
        $game_variables[KTS::DAYNAME] = getDayName
      end
    
      def update_switches
        if @period == 1 || @period == 5
          $game_switches[KTS::NIGHT] = true
        else
          $game_switches[KTS::NIGHT] = false
        end
        if @period == 2
          $game_switches[KTS::DAWN] = true
        else
          $game_switches[KTS::DAWN] = false
        end
        if @period == 3
          $game_switches[KTS::DAY] = true
        else
          $game_switches[KTS::DAY] = false
        end
        if @period == 4
          $game_switches[KTS::SUNSET] = true
        else
          $game_switches[KTS::SUNSET] = false
        end
      end
    
      def getTime
        if KTS::AMPM
          # Formats a 12-Hour Clock
          if @hours > 12
            hours1 = @hours - 12
            if hours1 > 9
              time = sprintf("%02d:%02d" + " PM", hours1, @minutes)
            else
              time = sprintf("%01d:%02d" + " PM", hours1, @minutes)
            end
          else
            if @hours > 9
              time = sprintf("%02d:%02d" + " AM", @hours, @minutes)
            else
              time = sprintf("%01d:%02d" + " AM", @hours, @minutes)
            end
          end
          return time
        else
          # Formats a 24-Hour Clock
          time = sprintf("%02d:%02d", @hours, @minutes)
          return time
        end
      end
      #-----------------------------------------------------------------------
      # Script Command Functions
      #-----------------------------------------------------------------------
      def stop
        @time_stopped = @total_seconds
        @kts_stop = true
      end
      def go
        total_seconds = (Graphics.frame_count * KTS::SPEED / 60) + @event_offset
        @event_offset -= (total_seconds - @time_stopped)
        @kts_stop = false
      end
      def sec(sec = 0)
        @event_offset += sec
      end
      def min(min = 0)
        @event_offset += min * 60
      end
      def hours(hours = 0)
        @event_offset += hours * 3600
      end
      def days(days = 0)
        @event_offset += days * 86400
      end
      def jump_to_hour(jhour = 0)
        while @hours != jhour
          @event_offset += 1
          $kts.update
        end
      end
      #-----------------------------------------------------------------------
      # Script Support/Misc Functions
      #-----------------------------------------------------------------------
      def getDayName
        weekday = (@days % KTS::DAY_NAMES.length)
        return KTS::DAY_NAMES[weekday]
      end
    
      #-----------------------------------------------------------------------
      # Screen Tone Functions
      #-----------------------------------------------------------------------
      def update_tint(duration = KTS::FADE_LENGTH)
        return if $BTEST
        if KTS::USE_TONE && !$kts_event_tone && $kts_map_data[$game_map.map_id].outside_tint?
          if @hours >= KTS::T1[0] and @hours <= KTS::T1[1]
            @period = 1
            screen.start_tone_change(KTS::C1,duration)
            $kts_anti_tone = KTS::A1
          elsif @hours >= KTS::T2[0] and @hours <= KTS::T2[1]
            @period = 2
            screen.start_tone_change(KTS::C2,duration)
            $kts_anti_tone = KTS::A2
          elsif @hours >= KTS::T3[0] and @hours <= KTS::T3[1]
            @period = 3
            screen.start_tone_change(KTS::C3,duration)
            $kts_anti_tone = KTS::A3
          elsif @hours >= KTS::T4[0] and @hours <= KTS::T4[1]
            @period = 4
            screen.start_tone_change(KTS::C4,duration)
            $kts_anti_tone = KTS::A4
          elsif @hours >= KTS::T5[0] and @hours <= KTS::T5[1]
            @period = 5
            screen.start_tone_change(KTS::C5,duration)
            $kts_anti_tone = KTS::A5
          end
        else
          # no tone if indoors
          if !$kts_map_data[$game_map.map_id].outside_tint?
            screen.start_tone_change(Tone.new(0,0,0,0),duration)
          end
        end
      end
      def screen
        if $game_temp.in_battle
          return $game_troop.screen
        else
          return $game_map.screen
        end
      end
    end
    
    class Spriteset_Map
      #--------------------------------------------------------------------------
      # * Object Initialization
      #--------------------------------------------------------------------------
      alias kts_initialize initialize
      def initialize
        $kts.update_switches if !@kts_stop && KTS::DATABASE_OUTPUT
        $kts.update_variables if !@kts_stop && KTS::DATABASE_OUTPUT
        kts_initialize
      end
    end
    
    #==============================================================================
    # Instantly updates screen tone when a new map is loaded.
    #==============================================================================
    class Game_Map
      alias kts_setup setup
      def setup(map_id)
        kts_setup(map_id)
        $kts_event_tone = false
        $kts.update
        $kts.update_tint(0)
      end
    end
    
    #==============================================================================
    # Instantly updates screen tone when a battle starts.
    #==============================================================================
    class Spriteset_Battle
      alias kts_create_battleback create_battleback
      def create_battleback
        $kts.update_tint(0)
        kts_create_battleback
      end
    end
    
    #==============================================================================
    # Temporarily disables auto-toning if an event tints the screen.
    #==============================================================================
    class Game_Interpreter
      alias kts_Interpreter_command_223 command_223
      def command_223
        $kts_event_tone = true
        kts_Interpreter_command_223
      end
    end
    
    #==============================================================================
    # Integrates the Time System into the Game System.
    #==============================================================================
    class Game_System
      # inits a KTS object
      alias kts_initialize initialize
      def initialize
        $kts=Kylock_Time_System.new
        kts_initialize
      end
      # Updates kts every game frame
      alias kts_update update
      def update
        $kts.update
        kts_update
      end
    end
    
    #==============================================================================
    # Scans Map Names for Toning
    #==============================================================================
    class RPG::MapInfo
      def name # Definition prevents location scripts from reading anything within
        return @name.gsub(/\[.*\]/) {""} # brackets, including the brackets
      end
      def original_name
        return @name
      end
      def outside_tint?
        return @name.scan(/\[KTS\]/).size > 0
        # old regexp: return @name.scan(/[\KTS]/).size > 0
      end
    end
    
    #==============================================================================
    # Sets up the time window for the menu.
    #==============================================================================
    class Window_KTS < Window_Base
      def initialize(x, y)
        super(x, y, 160, WLH + 32)
        refresh
      end
      def refresh
        self.contents.clear
        self.contents.draw_text(4, -6, 120, 32, $kts.getTime, 2)
      end
      def update
        super
        $kts.update
        self.contents.clear
        self.contents.draw_text(4, -6, 120, 32, $kts.getTime, 2)
      end
    end
    
    #==============================================================================
    # Adds the time window to the menu.
    #==============================================================================
    class Scene_Menu < Scene_Base
      alias kts_start start
      def start
        kts_start
        @kts_window = Window_KTS.new(0,305)
      end
      alias kts_terminate terminate
      def terminate
        kts_terminate
        @kts_window.dispose
      end
      alias kts_update update
      def update
        kts_update
        @kts_window.update
      end
    end
    
    #==============================================================================
    # Saves and Loads game time to/from save game file.
    #==============================================================================
    class Scene_File
      alias kts_write_save_data write_save_data
      def write_save_data(file)
        kts_write_save_data(file)
        Marshal.dump($kts, file)
      end
      alias kts_read_save_data read_save_data
      def read_save_data(file)
        kts_read_save_data(file)
        $kts = Marshal.load(file)
      end
    end

    script day- night + times


    [​IMG]
     
  6. Meteor95

    Meteor95 Mario & Luigi

    Tham gia ngày:
    27/4/07
    Bài viết:
    861
    Nhìn hình của bác đẹp thế nhỉ,nhưng char có vẻ hơi giống hiệp sĩ hơn là farmer:D
     
  7. nhamte

    nhamte Nam Việt Họa Sư

    Tham gia ngày:
    6/8/05
    Bài viết:
    842
    em la` linh mới .ba'c na`o co' tài liệu ,có thể share em 1 bộ ko ,em cần nhất là loại đánh trực tiếp trên map,đánh chết quái thì rớt đồ a',xin ca'm ơn trước.vì là lính mới nên ko biết bắt đầu từ đâu,mong cac' ba'c chỉ giúp
     
  8. prince of games

    prince of games Space Marine Doomguy

    Tham gia ngày:
    21/8/06
    Bài viết:
    5,784
    Nơi ở:
    Vô Gia Cư :))
    bạn xài VX à, VX thj` dùng cái ABS ở trên kìa
    down demo về mà xem
     
  9. QHu91_IT

    QHu91_IT ٩(˘◡˘)۶ Moderator Knight

    Tham gia ngày:
    16/2/08
    Bài viết:
    9,822
    ai hướng dẫn lại cái scrip giúp vx xài được thêm nhiều titleset ở ngoài đi :-?
     
  10. prince of games

    prince of games Space Marine Doomguy

    Tham gia ngày:
    21/8/06
    Bài viết:
    5,784
    Nơi ở:
    Vô Gia Cư :))
    hàng đó khó xài lắm cứ xài = panoramas là tiện nhất
     
  11. QHu91_IT

    QHu91_IT ٩(˘◡˘)۶ Moderator Knight

    Tham gia ngày:
    16/2/08
    Bài viết:
    9,822
    nhưng mình k thích xài panoramas = =
    xài panoramas phải kiếm, cut, edit ... nhiều mệt, dung lượng lại khủng nữa :))
     
  12. prince of games

    prince of games Space Marine Doomguy

    Tham gia ngày:
    21/8/06
    Bài viết:
    5,784
    Nơi ở:
    Vô Gia Cư :))
    có script nào có thể thay đổi menu Equip ko ?
     
  13. Meteor95

    Meteor95 Mario & Luigi

    Tham gia ngày:
    27/4/07
    Bài viết:
    861

Chia sẻ trang này