EA shuts down Maxis Emeryville, studio behind SimCity (update) By Samit Sarkar on Mar 04, 2015 at 3:35p @SamitSarkar FOLLOW POLYGON NOW! × Electronic Arts is closing Maxis, the studio behind the SimCity franchise, EA confirmed in a statement to Polygon today, following reports on Twitter from now-former employees of the company. Development on SimCity and The Sims will continue at EA's studios in Redwood Shores, California; Salt Lake City; Helsinki; and Melbourne, Australia. However, the Maxis home offices in Emeryville, California, are being closed. Here's the full statement from EA: Today we are consolidating Maxis IP development to our studios in Redwood Shores, Salt Lake City, Helsinki and Melbourne locations as we close our Emeryville location. Maxis continues to support and develop new experiences for current Sims and SimCity players, while expanding our franchises to new platforms and developing new cross-platform IP. These changes do not impact our plans for The Sims. Players will continue to see rich new experiences in The Sims 4, with our first expansion pack coming soon along with a full slate of additional updates and content in the pipeline. All employees impacted by the changes today will be given opportunities to explore other positions within the Maxis studios and throughout EA. For those that are leaving the company, we are working to ensure the best possible transition with separation packages and career assistance. An EA representative declined to specify how many employees are affected by the shutdown of Maxis. Maxis was founded in 1987 as Maxis Software by Will Wright and Jeff Braun. The studio's first game, SimCity, debuted in 1989 and kicked off one of the most beloved series in gaming. EA acquired the company in 1997, and Wright shifted to developingThe Sims. Released in 2000, The Sims became another massive franchise for EA. The publisher later split off the Sims team into The Sims Studio, moving development of that franchise to the EA offices in Redwood Shores and Salt Lake City. The most recent entry in the series, The Sims 4, launched last fall. Maxis had previously brought back SimCity with a reboot in 2013, SimCity; that game was hampered by severe online problems that persisted long after launch. As first reported by Beyond Sims, longtime Maxis staffer Guillaume Pierre tweeted today that "it's time to turn off the lights and put the key under the door," along with the hashtag #RIPMaxisEmeryville: Pierre began his career at Maxis 12 years ago, in April 2003, and served as a designer and the lead gameplay scripter on 2013's SimCity. In response to a question about Maxis shutting down, Pierre affirmed the closure and said, "Everyone's out of a job." He told Polygon that he couldn't provide further details "beyond that the studio is shutting down." Barrie Tingle, who worked as a live producer on SimCity, also tweeted about Maxis' shutdown. "Maxis Emeryville closes as of today," he said. In a later tweet, Tingle posted a photo of the refrigerator at the studio, saying it's "stocked for the day" with "cheap malt liquor." Update: The Sims isn't unaffected by the closure of Maxis Emeryville. EA is also laying off "a handful of people" from the Sims team at the company's Redwood Shores offices, an anonymous EA source told Polygon. We've reached out to EA for comment, and will update this article with any information we receive.
Đóng của Maxis ở đây là nói đến studio gốc của Maxis ở Emeryville California, studio này không có liên quan đến sự phát triển của Sims 4 mà việc phát triển của Sims 4 là do một studio khác ở Redwood Shores California đảm nhiệm thế nên việc phát triển Sims 4 vẫn sẽ diễn ra bình thường. Nguồn: Simsvip.
Cái anh đứng cạnh bà già đấy cute thế cả cái anh đứng cuối hàng tính từ trái sang nữa Hàng trên thì có cái anh đứng ngay đầu từ trái sang trông cũng ổn
đó là cách gọi của ta thui chứ ai mà không biết nó để làm gì đúng ý eri 2 anh, cơ mà hàng trên có anh áo thung xanh lá, áo khoát đen thứ 3 từ phải qua của đẹp, hàng dưới anh điệp viên nhìn cũng đẹp
Sau đây tiếc mục lựa cá (aka soi trai) xin đc phép bắt đầu. *tùng tùng tùng xèng* Anh đầu tiên ở hình thứ 2. @les: chày với lăn bột là 2 đụng cụ khác nhau hoàn toàn nhé, cả cấu tạo cũng khác mà mi nói là cách gọi của mi, sai thì nhận đi còn thích cãi cố. Chày 2 đầu to ở giữa nhỏ để cầm 1 tay và giã vào cối, lăn bột ở giữa to 2 đầu nhỏ để cầm 2 tay và lăn trên thớt.
Như chúng ta đã biết thì EA có truyền thống chơi trò "bật mí bí mật" của bản mở rộng kế tiếp trong bản trước đó, và đây là những thông tin mà simsVIP tìm được trong Get to work. http://simsvip.com/2015/04/16/the-sims-4-pets-on-the-horizon-rumorspeculation/ Keep calm and feed the dogs.
Công nhận soi giỏi thật Vivi chả bao h để ý mấy cái này Mà Pet ra luôn sau Get to Work như thế này có phải là hơi sớm quá không? Thường thì phải 3-4 bản Exp khác rồi mới đến Pet mà
Chả có gì là sớm hay muộn cả, alien trong sims 3 phải đến tận seasons mới có mà sims 4 đã có ngay bản mở rộng đầu tiên rồi còn gì. p/s: Ngoài pets thì có thể có thêm độ tuổi mới nữa kìa.
Cái chính là Vivi đọc thấy có người bảo Pet thường là phải build một hệ tương tác riêng cho chúng nó nên sẽ mất nhiều thời gian hơn để hoàn thành so với việc thêm các tương tác có sẵn cho Sims thường trong các bản Exp. Pet ra sớm Vivi cũng thích vì Pet luôn là 1 trong những bản mở rộng mà Vivi thích nhất, nhưng chỉ sợ làm nhanh lại nhiều lỗi hay thiếu sót thì chán lắm, cứ phát triển lâu nhưng kết quả tốt là mừng rồi. Mà cái age-group kia Vivi đọc sao mơ hồ lắm ấy chúng nó ghi là pre-teen nhưng thế là kid luôn rồi, sao cho ra age-group mới đc